Az M1-esen pontosan olyan porviharok nehezítik a közlekedést, mint amilyen miatt a tömegbaleset történt néhány nappal ezelőtt, ugyanakkor néhány helyen ismét havazást hozott március tizenötödike, ahogy tíz évvel ezelőtt is.
Síkvidéken megmaradó hótakaró nem valószínű, azonban az Északi-középhegységben ~400-500 méter felett megmaradhat a hó, a magasabb csúcsokon (Mátra, Bükk, Zempléni-hegység) akár 10-15 cm-es olvadozó hóréteg is összegyűlhet éjfélig. Az északnyugati, északi szelet erős, főként a Dunántúlon és északkeleten viharos lökések kísérik
A hegyekben már délelőtt havazásra váltott az eső: a Kékestetőn szakad a hó, de Bánkúton és Bükkszentkereszten is fehéredik már a táj. (Időkép)
Mindeközben az M1-esen és környékén ismét komoly porviharokról számoltak be.
Az erős, viharos szélben megint nagyon rosszak a látási viszonyok az M1-es autópálya egyes szakaszain – írja az Időkép. Ugyanilyen körülmények között, a nagy szél által felkavart porban történt szombaton szintén az M1-esen az a tömegbaleset, amelyben a rossz látási viszonyok miatt öt kamion és 37 autó ütközött össze, 39 embert – köztük tíz gyereket – kellett kórházba szállítani, 2 tehergépjármű, 1 kisteherautó és 20 személygépjármű kiégett, és egy ember meghalt.
Az erős, viharos északnyugati szél ma is felkavarta a port, porvihar alakult ki, aminek hatására nagy mértékben lecsökkent a látástávolság. Az Útinform tájékoztatása szerint az M1-es autópályán a 102-es és 103-as km közötti szakaszon, Bőny környékén alakult ki por- illetve homokvihar. Ezen kívül a Dunántúlon máshol is számítani kell porviharra.
Az M1-esen a leállósávon útellenőri autó, valamint egy hatósági jármű is figyelmeztet a veszélyre. Arra kérnek mindenkit, akik azon a szakaszon közlekednek, hogy vegyék komolyan a figyelmeztetést, lassítsanak és használják a vészvillogót.